Jumaat, 25 Februari 2011

SAYA ORANG SABAH..


WAH..!! topik petang ni mcm best ja kan... aku bosan bah sebenarnya ni.. hari cuti mcm ni aku menghadap laptop ja..sambil berfikir mau tulis apa di blog aku ni...

jadi setelah memerah otak aku yang kering ni..aku dapat la satu idea... aku mau bagitau semua orang yang aku ni orang SABAH!!!!

mungkin nanti ada orang akan cakap aku ni perasan bila baca entry ni...tp aku x kisah pun..ni ceta aku kan..hahaha..(bajet siot ppuan ni)..

ok kisah ini bermula sekarang...


4 tahun lepas... 10 julai 2006, tu la pertama kali aku jejakkan kaki aku d bumi semenanjung ni..tu pun sebab dapat tawaran belajar di IPGM kampuns Penang..pertama kali sampai tu aku rasa mcm aku berada di satu tempat yang asing...(mmg pun..dh nama pun negari org kan.. ^^) waktu tu aku rasa mau ja aku seludup diri aku dalam kargo kapal terbang tu pastu mau balik sabah...sedih tau.. T_T..tapi akhirnya aku dapat juga bertahan di semenanjung ni sampai hari ini..dan aku tdk sabar sudah mau tunggu tahun depan bila aku habis belajar... mau balik sabah :)

tu sikit latar belakang macamana aku blh tersadai d semenanjung ni...kisah sebenar bermula di sini..

aku ni jenis yang suka cari ramai kawan..klu dulu aku cari di FRIENDSTER..ceh, klu dlu ni la yang paling popular kan...haha..pastu aku ada MYSPACE.yang ni masih ada lg tapi aku lupa email n password huhu...pastu aku ada TAGGED...pastu yang paling popular kang ni FACEBOOK da yang terbaru aku ada MYFRIENDS2U...wah banyak pula kan...

setiap kali aku kenal kawan baru, dorg mesti tanya soalan2 wajib

"awak nama ape??"

"umo awak bape ek?"

"study ker keje?"

"awak asal maner?"

3 soalan yang pertama tu dorg tdk terkejut bila aku jawab. tp bila aku jawab soalan keempat, reaksi dorg adalah

.

.

.

"BIAR BETIK AWAK ORG SABAH??? XDA RUPA MCM ORG SANE PUN!!"

'' EH..AWAK TIPU EK...CKP LA AWK ASAL MANER.."

"SY X CAYER LA AWK ORG SABAH..JGN LA MEMAIN"

.

HELLO..!!!! SAYA ORANG SABAH OK!! KALU TDK PCAYA TGK LA IC

******-12-****

TENGOK TU ADA ANGKA 12..


walaupun rupa saya tiada rupa org sabah(kalu yg tgk mcm tu la..) tapi saya anak jati sabah tau..lahir dan membesar di sabah...

di sabah lah tempat sy mula melihat, bercakap, menangis, bermain dan terjatuh..

di sabah jugalah tempat pertama kali saya jatuh cinta..(cet!!! jiwang)

hehehe apa2 pun...buat kawan2 yang senegeri dengan saya..walau dimana pun kita berpijak, langit mana pun kita junjung, jangan la lupa asal usul kita.. jangan sembunyikan identiti kita.. mengakulah dengan bangga bahawa anda adalah ORANG SABAH...

2 what others might think:

Tanpa Nama berkata...

Saya pun!!

NaZwA JaAfAr... berkata...

mengada ^^