Sabtu, 5 Februari 2011

BAGAIMANA RASANYA MENCINTAI DIA DALAM DIAM...

Have you ever fall in love with someone but he/she doesn't know about your feeling.... well, i did. It happens a very long time ago. Really long time ago untill i don't even remember the guy's name...
Its not wrong for you to fall in love and the person you fall into doesn't know about it. But it becomes wrong when you fall in love with a wrong person. In the end, you will suffer alone...
"Silent Love" thats what i call this kind of feeling.
Cinta dalam diam. Perasaan cinta tu anugerah paling indah dari Allah untuk kita. Perasaan unik ini mampu membawa kita ke alam penuh keindahan, kemarahan, kekecewaan dan macam2 perasaan lagi la. Bila kita bercinta, secara automatiknya perasaan rindu itu datang. Cemburu pun tumpang sekaki. Macam 1 pakej lengkap plak kan.
Perasaan benci plak datang bila cinta kita di khianati. Adakalanya kita membenci seseorang tetapi dalam masa yang sama hati kita meronta..merindui orang itu. Ini pernah berlaku dalam hidup seorang insan bernama wanita.
Alkisahnya......
Perkenalan dengan tidak sengaja dengan E membuatkan Z merasakan dirinya adalah insan paling bertuah dan bahagia di dalam dunia. Walaupun perkenalan mereka terlalu singkat, tetapi Z telah menyintai E dengan sepenuh hatinya. Memberikan yang terbaik untuk sang kekasih itu.
Namun panas tidak sampai ke petang. Pada satu petang, E memberitahu hasrat hatinya untuk memutuskan hubungan dan ingin kembali ke pangkuan bekas tunangnya. Hancur luluh hati Z mendengarkan hasrat kekasih hatinya itu. Pelbagai persoalan diajukan. Beribu ucapan maaf di luahkan. Namun satu pun tiada berkesan. Tinggallah Z seorang diri melayan kedukaan hatinya. Cuma mengharap sokongan teman dan keluarga untuk menjadi peneguh semangatnya.
sebulan berlalu selepas perpisahan itu. Dalam masa sebulan itu, Z telah berusaha membenci E. Namun semua itu sia2. Malah cinta di hatinya kian membara. Ini membuatkan dia membenci diri sendiri kerana mencintai lelaki seperti E.

Membenci...tetapi dalam masa yang sama mencintai lelaki itu... Apakah sebenarnya yang berlaku pada Z...
Jawapannya.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Saya bencikan diri saya kerana mencintai awak!!!!"

p/s: cinta, rindu, cemburu, kecewa dan benci...datang dalam satu pakej lengkap.. Once you fall in love, you will be able to experience these feelings...so..prepare yourself...

0 what others might think: