Sabtu, 26 Februari 2011

kAmi Mahu buKa kaFe...!!!

WAH...!!!!! mcm best ja tajuk hari ni kan...di tengahari ini best gk kalu kita layan cara2 buat sandwich yang telah di ilhamkan oleh adik2 sepupu aku hehe.. Sebenarnya aktiviti ni aku buat sebelum aku blik kedah lagi...tp lambat plak ada mood mau masukkan gambar2 ni d blog..(cowi cecangat T_T)...
Sebenarnya aku dan adik2 sepupu aku ni ada impian mahu buka kafe kami sendiri..kafe keluarga mcm tu la... menu utama kafe kami plak adalah makanan2 yang ringan2.. Contohnya sandwich, puding n mcm2 lagi la yang kami tahu masak(erk 0_o tau masak ka??) Eh..jgn pandang rendah tau..adik2 sepupu aku mmg pandai masak..aku?? hehe...ehem..
Ok kita akan lihat cara2 kami membuat sandwich... Resepi ni di namakan "Sandwich Spicy and Original"..ala2 KFC gitu hehe....
Bahan-bahan:
Tuna
Mayonese
Tomato
Cili padi
Keju
1. Langkah pertama, kita sapukan inti sandwich kita di atas roti
2. Buat ja mcm dalam gambar ni ok..

Jeng...jeng...jeng....dah siap..hehehe lom g ar..

Mari kita bakar sama dia..!!!!


Keluarkan dari ketuhar sebelum roti ni bertukar menjadi arang yer kawan2





Die...die,...die.... Kita kasi potong sama dia...( ish..mcm action movie plak *_*)



Inilah hasilnya sandwich kami.. Nak rasa ker?? Sedap,gua ckp lu... Kalau x pcaya, datanglah ke kafe kami yang akan di buka 3 tahun dari sekarang (hak3!!!)
p/s: kredit kepada handphone Nokia 5310-c aku atas gambar2 yang menarik. Juga kepada Chef Q (nama di rahsiakan atas sebab2 keselamatan)




0 what others might think: