Selasa, 1 Mac 2011

Mana letaknya maruah Wanita???

Assalamualaikum semua...(x jawab berdosa ok)
Hari ni mood aku agak berkabus sedikit.. Banyak masalah datang plak dalam hidup aku hari ni..
So dgn kata lain, hari ni aku pakai T-Shirt yg tertulis "DON'T MESS WITH ME OR I WILL PUNCH YOU ON YOUR FACE". Amacam, ada stail gengster x??
Ok, enough about me and my life. Topik yg aku nk ckp hari ini adalah berkaitan dgn cinta 3 penjuru @ cinta 3 segi. Cinta yang melibatkan 3 org individu. Fokus aku hari ni adalah apabila lelaki bermain cinta dengan 2 org perempuan. Aku BUKAN gender bias. Kang ade plak kaum lelaki yang cop kan aku mcm tu kan... Tak.. Aku tulis pasal benda ni pun sebab aku tgk benda ni berlaku dgn kawan aku sendiri. Korg tgk gambar di bawah ni dan nilai sendiri, siapa yang bersalah sebenarnya..
.
.
.
.
Aku nak tanya korg la, terutama kaum Adam,
1. KENAPA ANDA SUSAH UNTUK MENDEDAHKAN STATUS PERHUBUNGAN ANDA YANG SEBENAR?

2. KENAPA ANDA MELAYAN PIHAK YANG KETIGA WALAUPUN KETIKA ITU ANDA SUDAH BERPUNYA?

Aku tak ada jawapan bagi soalan2 ni. Selalunya, jika seorang lelaki tu menjalinkan hubungan dgn pihak yang ketiga, kekasih lelaki ni pasti la akan mengamuk. Pastu menstilah dia minta penjelasan dari teman lelaki ni kan. Yang si lelaki ni pula, untuk menutup kesalahan sendiri, mulalah bagi pelbagai jawapan. Salah satu jawapan yang popular,

BUKAN I YANG MENGGATAL, DIA YANG NK I LAYAN DIA WALAUPUN I DH ADA U..

Ni la jawapan paling selamat yang lelaki bagi. So bila jawapan mcm ni yang dorg bagi, nampak sgt pihak ketiga tu yang salah kan. Then, mulalah peperangan berebut jantan antara kedua2 perempuan ni. Mula la tulis status kat FB

" hey pompuan...nape la ko pasan sgt....wtf nyer betine!!"
Dan macam2 status lagi la yang maki2 perempuan pihak ketiga tu..
HELLO!!!!!!!!!!!!!!!
Biar aku ckp kat sini ek kepada ppuan2 yang kutuk ppuan lain yang jadi pihak ketiga dalam perhubungan korg tu. Korg jgn letak seratus peratus salah pada pihak ketiga tu. Cermin diri tu dulu. Tengok kelemahan sendiri juga. Lelaki jarang cari lain kalau kekasih atau bini dia memenuhi ciri2 yang dia nak. Ni kalau sampai tiap hari laki balik makan kat rumah makan lauk yang sama, sapa tak bosan weh???!!! Bagi pasangan kekasih plak, kalau tiap kali BF kamu tu diam atau sibuk dgn kerja, kamu tuduh dia ade ppuan lain, p dating dgn ppuan lain, lelaki mana yang tahan???? Jarang ada lelaki yang tahan melayan karenah mengada2 melampau kamu tu...
Pas korg cari semua kelemahan korg, try la perbaiki. Improve la diri tu sikit. Pas tu baru la kamu tgk BF kamu plak. Adakah dia ni mmg jenis PLAYBOY, suka layan ppuan lain. Adakah dia ni jenis MULUT MANIS, suka ngayat ppuan lain utk TEST POWER. Tgk la perangai BF kamu tu macamana...
Baru la nilai pihak ketiga tu. Manalah tau dia pun jadi mangsa penipuan BF kamu yang MULUT MANIS dan PLAYBOY tu...
Jgn la tulis status bukan2 di laman2 sosial kamu, mengutuk ppuan. Sedar la, kamu tu pun ppuan juga. Jgn mengutuk kaum sendiri. Org lain ketawakan kamu bila baca status kamu mcm tu. Yang si BF ni plak terasa la dia tu HOT STUFF ( Bngga aku wey, 2 ppuan gaduh pasal aku.. ^_^.. tu la, ko kena blajar dari aku camana nk ngayat ppuan. Tgk aku, sekali dapat 2 tau).. Percaya atau tak, ni la ayat lazim yang lelaki akan keluarkan.
Aku malas menulis panjang2 sbb takda guna gk klu ppuan2 di luar sana masih wat perangai mcm ni kan..
So......fikirkan lah...ada otak dan ada fikiran sendiri...
Jangan samakan taraf diri anda dgn binatang.

1 what others might think:

syana mizwateva berkata...

kdg2 laki 2 sndri yg x fikir pnjg la..dia thu yg dia dh ada sumone yg dia btol2 syg..tp still jgk gtl nk cri org len...jiwa laki kita x taw..sy pnh lalui sume ni...kat semua org dia ngaku dia btol2 sygkan sy..kat family dia..kwn2 sy..kwn2 dia..tp bila kitorang duk jauh..study kat ngeri lain2,dia mula ad pmpuan lain..sbb utamanya dia jeles tgk kwn2 dia ad makwe yg duk dkt n blaja skali...mcm x logik kan alasan 2??tp 2 la knyataan nya..