Rabu, 16 September 2015

Kehadiran Seakan TAK DIHARGAI. Mungkinkah nanti kehilangan DIRINDUI?

Assalamualaikum. Kehadiran tak dihargai, mungkinkah kehilangan nanti akan dirindui? Persoalan yang sering bermain dalam fikiran Wawa. 

Dalam beberapa minggu ni tidur tak lena. Tiap malam terjaga dari tidur sebab kedua-dua belah tangan dari paras siku sampai hujung jari sakit. Nak kata cramp tak juga. Cuma sakit yang teramat. Jam 2 atau 3 pagi mesti terjaga. Kalau dah sakit tu sampai pagi tak tido tahan sakit. Kadang-kadang tido duduk sebab nak tahan sakit tangan ni. Ujian kan. Banyak sangat dosa ni. Sebab tu Allah bagi sakit nak hapuskan dosa sebelum pergi menghadap Dia. 

Berbahagialah orang yag tidurnya lena. Hidupnya gembira. Sesiapa pembaca blog Wawa yang kenal Wawa, disini Wawa nak minta maaf kalau wawa ada buat salah kat semua yer. Ajal maut kita tak tahu bila datangnya hehe. 

Setiap hari kita bangun dengan harapan ada khabar indah yang menanti kita. Kadang kita dihidang dengan khabar seindah purnama. Kadang pula khabarnya membawa derita. Tapi kita tak ada pilihan untuk tidak menghadapinya. Sepayah mana kita tetap bangkit dari tilam dan bersedia berhadapan dengan apa juga kesulitan yang datang. Hampir setiap hari kita dihidang dengan ujian. Sedar tak sedar kita jadi manusia yang kebal.

Berdiri sendiri tanpa bantuan dari sesiapa. Sakit perih semua kita simpan.Kadang kita cemburu melihat orang sekeliling ada pembantu memikul beban. Paling tidak pun ada pendengar setia disisi. Tapi kita hanya seorang diri.

Secara fizikalnya pembantu kita itu ada. Tapi tak berhubung dengan kita.

Kita berlindung dibalik tangisan. Meratapi sepi seorang diri.
 

0 what others might think: