Rabu, 3 Disember 2014


Assalamualaikum.
Salam sejahtera.
Lama rasanya tak update blog ni.. Dah bersawang tahap dewa dah ni. Bukan dah lupakan blog ni tp hidup sejak kebelakangan ni banyak sangat dugaan yang kadang-kadang mematahkan semangat dan membunuh idea untuk menulis.
Di entri pertama ini, setelah hampir setahun mendiamkan diri, ingin saya berkongsi tentang satu kisah. Bukan kisah cinta romantik, tapi kisah diantara dua manusia yang tidak ditakdir untuk bersama. Kisah ini saya rangkumkan didalam sebuah sajak.. Hayatilah sahabat.

Maafkan Aku.

Ku lihat dia dari jauh..
Berpakaian serba hitam berhijab biru
Seorang gadis

Ku lihat dia saat dia menyapa
Menghulur tangan tanda perkenalan
Itulah saat perkenalan dan perjalanan

Bertahun bersama
Harapan teruna ingin bersama keakhirnya
Namun tidak pada si dara
Apa yang dirasa hanya simpati dan bukan cinta
Berkali di nyata namun tak di dengar..

Sampai saatnya si teruna terpaksa melepaskan
Memberi laluan kebahagiaan
Sedang dia membawa diri jauh di lautan
Melayan hati dan perasaan
Dengan lagu-lagu memori perkenalan

"Maafkan aku tak mampu lupakan
Kenangan manis tapi menyiksakan
Ku doa dikau capai bahagia
Walau tak memilih aku tapi dia"

...Maafkan aku...

2 what others might think:

mohad berkata...

salam ziarah

NaZwA JaAfAr... berkata...

Salam perkenalan