Isnin, 4 April 2011

unexpected things..!!


Assalamualaikum....

Wah...!! sudah lama aku rasa tak meng"update" blog aku ni...Bersawang n Berpawang sudah...

Ok la...pertama2 sekali aku mau minta maaf dgn Cik.Blog aku ni sbb jarang sudah aku update dia..

Bukan apa..aku sibuk betul dalam 2 minggu lepas...terpaksa berhadapan dengan esaimen, kuiz n kajian tindakan...

ni pun aku curi masa sedikit untuk menulis...(sbb ada cerita menarik untuk aku sampaikan haha)


so ceritanya macam ni...Pagi tadi kami(aku dan kawan2 dalam 2 kumpulan Action Research) telah pergi ke sekolah terakhir bagi meng"observe" guru yang jadi participant dalam kajian tindakan kami.


Biasalah, pagi2 macam ni mmg mood agak tak stabil sbb otak x stabil lagi(aku mmg suka bangun lewat..ikhlas) sbb aku kena bangun awal... Dlm mamai2 tu aku pun p la seterika baju...dan bersiap apa yang patut... Pastu aku pun turun la p bustop..tunggu kawan aku ambik..


Semasa saya sedang berdiri seorang diri di tepi perhentian bas itu ya kawan2..tiba2 ada sorg mamat Somalia datang dan berkata( ceh..aku guna ayat formal tu)


" Assalamualaikum...assmmmggnkkkehbcbdjnvdocmdsk BAS mnfvbiadbebfcsd"


Aku pun tercengang (o_0)..dh la otak aku ngah loading...blurrrr je....--pe kebenda mamat ni ckp...sepatah haram aku x faham...aku pun balas la..."Sorry, I can't understand you"

Pastu dia ckp balik

"oh sorry...I am asking you, when will be the next bus to DKG.."

" It will arrive soon..just wait there"

Cet...dlm hatiku berkata...pandai plak speaking..yg g bawa aku ckp bahasa depa td wat pa..

Manusia..mcm2 ragam..

tu cerita di awal pagi...


ni ada lagi ceta panas di pagi hari....

sesampainya kami di sekolah, kami di sambut dgn pakcik guard yang mesra...haha.... Pastu aku dan kawan2 pun keluar la dari kereta..di ketuai oleh si pulan(nama terpaksa di rahsiakan atas sbb2 keselamatan)...tiba2 terdengar suara seperti seseotang sdg menjerit..


"gbvbikdnfcvkdvjdJURUJUALmvndbvdoBALIKLAnvjmvs"


Aku taip perkataan yang aku dengar dgn jelas sahaja ok...tp aku blh buat andaian yang org tu salah sangka dan menyangka kami ni jurujual yang datang kesekolah mereka untuk menjual barang..


KAH KAH KAH!!!!


Ada rupa jurujual rupanya kami ni ya...


Kisah kami tidak berakhir di situ...sesampai di kelas yang ingin kami observe, si pulan(nama di rahsiakan atas sebab keselamatan) pun masuk la dulu..aku dan 2 org rakan yang lain masih berdiri di luar kelas...tiba2 murid tu bangun dan memberikan salam


"Assalamualaikum PUAN"


kawan aku yang masuk ke kelas tu belum kawin lagi...tp budak2 tu panggil dia PUAN???


KAH KAH KAH!!!!!


pecah perut aku gelak...


But that was a very precious moment of my life today...and thatis the end of our trip to school to do observation...

Now we are focusing on analyzing the data....


so aku rasa ni entry last untuk minggu ni...Pas ni aku akan fokus semula untuk menyelesaikan tugas2 rasmi sebagai seorang pelajar....


p/s: jgn bersedih Cik.Blog..nanti kita jumpa lagi ok...miss u...

0 what others might think: